De laatste loodjes!

30 juni 2019 - Miagao, Filipijnen

De laatste paar dagen van mijn avontuur in de Filipijnen zijn aangebroken. Wat is de tijd snel gegaan als ik zo terug denk! Afgelopen week konden we eindelijk onze donatie spullen geven, we hadden in totaal €1930,- euro opgehaald!! We hebben als groep besloten om het gedoneerde geld te verdelen over de 3 instellingen waar wij de afgelopen weken stage hebben gelopen: het Health Centre in Miagao, Guimbal Hospital en de HFC foundation.

Aan het health centre hebben wij verschillende spullen gedoneerd zoals: gordijnen (voor de privacy van de patiënt), lakens, rubber sheets, logboeken, elektrische bloeddrukmeter, temperatuurmeters, urinaals, desinfectans, handschoenen en spat brillen.

Donatie Health centre

Aan het Guimbal Hospital hebben wij verbandscharen, iris scharen, metry scharen, kochers, incisie messen en overige operatiematerialen, steriele bakken, kussens en een schoenen rek

Donatie guimbal hospitalDonatie guimbal hospital

Aan de HFC (Help the Filipino Children) foundation hebben wij een vloer gedoneerd zodat alle kinderen veilig lessen kunnen volgen en veilig kunnen spelen. De architect is een ontwerp aan het maken voor de vloer, dus de vloer is nog niet aangelegd.

Als donateurs krijgen wij een speciaal plekje op de muur waar onze namen op komen te staan!

Wat waren ze er blij met alle spullen! Ik had eindelijk echt het gevoel dat ik iets voor hun kon doen. Ze waren ons zo dankbaar en dat doet wel wat met je!

We zijn nadat we alle spulletjes hadden gedoneerd nog naar het ziekenhuis geweest, daar zijn we naar de kinderafdeling geweest en hebben we alle kindjes blij mogen maken met ballonnen!

KinderafdelingPasgeboren babytjeKinderafdelingKinderafdelingKinderafdelingPasgeboren babyAmbulanceAmbulance

De volgende dag (donderdag) gingen wij met z’n alle voor de laatste keer naar de HFC foundation, de ouders van de kinderen hadden voor ons gekookt, Janice zette ons nog even in het zonnetje en vertelden hoe dankbaar ze was. Ook hadden alle kinderen een zelfgemaakt kaartje voor ons gemaakt!

HFC foundationHFC foundationCertificaatHFC foundationHFC foundationA5F7AEAE-6508-4E72-B5A2-A117E9378CBD

In het weekend zijn we met z’n alle naar het waterpark gegaan in Iloilo. Zaterdagavond hebben we Iris haar verjaardag gevierd thuis, dus zondag was voor mij een rust dag.. We hadden Janice uitgenodigd om te gaan uit eten samen met haar dochtertje, dit hebben we zondag avond gedaan!

Over een paar dagen ben ik weer thuis, dat geeft aan de ene kant een heel fijn gevoel, maar aan de andere kant realiseer ik mij ook dat ik hier nooit meer kom en al die lieve mensen die ik hier heb ontmoet nooit meer zal zien. Want zonder hun had ik dit avontuur nooit kunnen mee maken! Morgen beginnen we aan onze laatste 2 stage dagen, woensdag gaan we nog naar de foundation toe om onze namen op de muur te schilderen en donderdag hebben we een afscheid etentje bij Janice thuis, vrijdag is de dag van vertrek!

Tot snel

Liefs,

Lara

1. Ferd:
    Super trots op jou!! ❤️
  2. Mam:
    30 juni 2019
    Mooi om te zien wat jullie hebben kunnen betekenen!
  3. Hans:
    30 juni 2019
    Geweldig hoe jullie samen de dingen hebben besloten. Fijn om te horen dat t een mooie ervaring is geweest. Geniet nog ff, en dan veilig weer thuis.
  4. Karin van Denderen:
    1 juli 2019
    Geniet er nog even van. Je hebt veel ervaring opgedaan hoe anders ze daar leven. Die ervaring zul je niet vergeten. De mooie foto’s en verhalen zullen jou herinneren hieraan.
    Een goede reis terug en tot gauw 😘
  5. Brigitte Reiniers:
    1 juli 2019
    Nog even genieten! Mooi om te zien hoe jullie de mensen daar blij hebben gemaakt. Ik denk dat je die lieve kindjes wel zal missen.... Groetjes Brigitte