Alweer 6 weken er op zitten!

30 mei 2019 - Miagao, Filipijnen

Daar ben ik weer! De tijd vliegt echt voorbij.. ik ben nu al 6 weken van huis en over 5 weken zit mijn avontuur er al weer op!

In het weekend zijn we gaan stappen, want Daan was jarig. We hadden de arts (Jessel) ook uitgenodigd, dus zijn we samen met haar en haar man gaan stappen in Iloilo. We mochten met zijn alle in haar huis slapen, dus we hadden gelijk een onderdak!

We zijn eerst met zijn alle gaan uiteten, kon ik eindelijk weer eens een biefstuk eten! Daarna hebben we even rond gelopen door de stad. Later in de avond gingen we naar een discotheek, en opeens stond Janice onze begeleider daar ook. We wisten nergens wat van dat zij ook mee ging, dus dat was gezellig!

We hebben Daan zijn verjaardag goed gevierd en dat konden we aan het eind van de avond ook allemaal merken.... 🥂

De volgende dag moest Jessel gewoon werken dus wij moesten ook vroeg op... we hebben nog even boodschappen gedaan en eind van de dag was iedereen dood op...

Maandag begon uiteraard onze stage weer. We hebben geholpen bij de check-up. De rest van de dag was het erg rustig.

Dinsdag zouden we op field duty gaan, maar  er was geen schema gemaakt dus we konden niet op field duty gaan. We hadden nu wel de rest van de dag vrij! S’avonds zijn we gaan uiteten.

Woensdag hadden we overdag stage en s’avonds hadden we afgesproken om bij Janice te gaan eten en een karaoke avond te houden, dit was erg gezellig en hebben veel gelachen. Janice vertelde dat we nog steeds ‘balut’ moesten eten, dit is een embryo ei van een eend van 10 dagen oud. Wanneer je dat eet ben je een echte Filipino. Nou mijn maag draaide er een keer van om, maar ben het toch maar gaan proberen... het smaakte heel erg vreemd.. en de gedachten er bij dat het een embryo was, maakt het ook niet lekkerder. Toch hebben Janne, Daan, Iza en ik het gegeten en horen we nu bij de Filipino’s!!

Donderdag hadden we field duty, we gingen naar een wijk toe om zwangere vrouwen na te kijken, ook hebben wij ze mogen vaccineren. In de middag hebben we onze tas ingepakt, want we gaan morgen 10 dagen met z’n alle op vakantie naar Palawan! We mogen alleen maar 1 rugzak van 7kg meenemen.... je raad het nooit, maar het past.. voor zover de rits dicht kan..

Wanneer ik terug ben zal ik mijn avontuur in Palawan (El Nido & Coron) op mijn blog zetten.